Monday, September 14, 2015

kek Cokelat Microwave 1 minit yang mudah


Apa Khabar semua...(^__^)

Hari ni saya nak share resepi kek cokelat yang sangat mudah dan cepat.Anak-anak saya sangat suka makan kek dan selalu minta nak makan kek dan semestinya resepi ni sangat memudah kan kerja saya.

Resepi ini saya dapat dari rakan ig saya kak Jun dan betul kata kak Jun kalau tetiba terasa nak makan kek memang boleh terus buat bila-bila masa yang kita nak.

Kek ni sangat lembut dan moist tapi menurut kak Jun jangan overmix nanti bantat.

Tak nak celoteh banyak saya terus share resepi ya.

Kek Cokelat microwave 1 minit
sumber: Kak Jun
Untuk 2 cawan Ramekin

(A)
3 sb tepung gandum
1 sb + 2 sk serbuk koko
1 sb + 2 sk gula
1/4 baking powder
secubit garam

(B)
3 sb susu segar
1 sb minyak jagung/minyak masak
1/4 sk vanilla

Cara-cara:
1.Campur semua bahan-bahan A.Kacau rata.
2.Campurkan bahanB dalam bekas lain dan kacau rata.
3.Campur A dan B , kacau rata tapi jangan overmix.
4.Masukkan dalam acuan ramekin yang telah di gris.
5.Bakar dalam microwave pada fungsi tinggi selama 1 minit.
6.Makan panas-panas sedap...kek ni tak berapa manis jadi sangat sesuai kalau di gandingkan dengan cokelat nuttela...yummy

No comments: