Saturday, August 29, 2015

Biskut Rangup Chocolate MnMs


MnMs cookies, sepatutnya kena letak byk sikit cekelat MnMs baru cun tapi saya tak nak kanak-kanak riang ria terlebih charge hehehe...

Saya share resepi di sini...sebelum ni saya sudah terlebih dahulu share di instagram account saya @nurpian04.

Crispy MnMs Cookies
--------------------------
( Bahan A)
250gm butter
1 biji telur
1 tsp vanilla
 
( Bahan B)
200gm tepung gandum
100gm tepung jagung
200 gm brown sugar
1/2 tsp bicarb soda ( campur dengan qty sama air panas....rahsia untuk dapatkan biskut yg ranggup)
 
( Bahan C )
1/2 cwn kelapa kering
Choc MnMs untuk hiasan.
 
Cara:
1.Adun ( A) sampaisebati....
2.campurkan (B) dan masukkan (C)
3. simpan dalam fridge 1 jam 
4.Bentuk kan bulat dan letak choc MnMs di atasnya-saya letak satu saja tapi uols boleh letak 3 atau 4 pcs atasnya...pilihan anda...
5.Bakar pada suhu 160C selama 15 ke 20 minit bergantung pada oven masing-masing.
happy baking

No comments: