Wednesday, May 29, 2013

Menu untuk Picky eater....

Anak sulung saya Umar susah nak makan sekarang ni.... kalau tak kena dengan selera ,dia takkan makan.Kadang-kadang tu frust sangat bila saya dah buat resepi baru yang saya dah hias bagai dan siap letak dalam bento box lagi...tup..tup dia tgk macam tu saja then dia kata cantik la mak dan kemudian dia kata TAK NAK .... uih...geram sungguh saya... tapi tu lah nature budak-budak peringkat umur 2 thn ke 6 thn memang macam walaupun tak semua macam tu...
Buat masa sekarang anak kedua saya Cik Aishah memang senang makan kecuali nasi putih...yang lain-lain mmg dia tak pilih.... :D

So semalam saya masak semua resepi yang Umar pilih....





Menu pagi untuk sarapan saya buat Potato Croquette dan resepi saya ambil di sini ...thank to my cyber guru  :) ....Umar makan 3 ketul dan adik Aishah makan 3 ketul juga :)



Ni pulak menu minum petang saya buat Blueberry Chiffon Cake dan resepi saya ambil di Blog femes CMG ... Umar makan 3 slices ...oklah tu



Dan ini menu dinner saya buat pizza untuk dia dan dia makan 1 slice ja...tapi saya puas hati.. yeay mission accomplished

No comments: