Sunday, April 8, 2012

Kek Pertunangan...

 Hantaran kek ni di tempah oleh kawan saya , Zaliana ....dia merupakan sifu masakan saya....dan kami bertemu mula-mula di alam maya...kira kata dia adalah rakan cyber saya....nak dijadikan cerita rupa-rupanya kami tinggal di kawasan perumahan yang sama...kecilkan dunia..he..he...kami ada beberapa persamaan...kami domectic goddess yang anggun(keh..keh..,ambil timba please) dan both us sekarang ni ada baby kechik ...anak saya 3 bulan dan baby dia 5 bulan.... :-) dan kami berdua secara esklusif menyusu badan....
saya selalu masuk blog dia untuk mendapatkan resepi-resepi yang menarik dan tentunya enak....dan dia mmg pakar dari lauk pauk sampailah ke pembuatan kek...hiasan cake pun dia pandai....
Dan bulan lepas dia ada contact saya untuk menempah kek untuk adik nya dan saya kata kat dia yang dia lagi pandai ...he..he..dia jawab dah ada baby kechik mmg masa dia sgt terbatas...yup yang tu saya mmg akui...walaupun fulltime housewife,saya selalu rasa semput tak cukup tenaga...dari pagi sampai ke malam ada saja kerja nak dibuat...masa rehat dan masa untuk bekarya saya(he..he..buat cake le) adalah waktu malam lepas anak tidur, alhamdullilah Umar & Aishah tidur awal...
Dan ini adalah satu sebab mengapa saya tak buka order lagi dan cuma berani baking untuk rakan-rakan dan family saja...harap semua faham...maklumlah saya tak dak helper dalam erti kata maidless lah tu..hu..hu...
Untuk cake ni saya buat cake chocolate fudge size 7 inchs dan dilapisi dengan chocolate ganached...cake ni dari pihak perempuan a.k.a. adik Za dan tema warna ungu dan putih...
Manakala red Velvet cake ni ditempah oleh Za juga bagi pihak lelaki a.k.a bakal tunang adik Za...
Ada peristiwa yang tak seronok berlaku masa dok mengadun cream cheese ni...hu..hu...tapi biarlah saya saja yang tahu....pengajaran kat saya untuk berhati-hati dimasa depan bila beli barang untuk beware tentang tarikh luput... ada hikmah kan...saya harap Za berpuas hati dengan kek-kek ni ya...Thanks you...

No comments: